dissabte, 11 d’octubre del 2014

Márquez: "El títol pesa més que guanyar"


MUNDIAL DE MOTOCICLISME

Márquez: "El títol pesa més que guanyar"

GRAN PREMI DEL JAPÓ

El líder de MotoGP espera fer una bona sortida i, després, estudiar la situació de carrera abans d'arriscar-se a buscar la seva victòria número 12

Marc Márquez.
Shizuo Kambayashi / AP
Marc Márquez.
EL PERIODICO
EMILIO PÉREZ DE ROZAS / MOTEGI (enviat especial)
Dissabte, 11 d'octubre del 2014 - 11.27 h
Hi ha qui pensa que el Japó és fred, i Austràlia, tremendament calorosa. Hi ha qui pensa que hi haurà més festa a Phillip Island que a Motegi, en cas que caigui un segon títol de MotoGP consecutiu en mans del català Marc Márquez. Hi ha qui creu que, després de dues carreres (Misano-Adriàtic i Motorland), dues caigudes (Misano-Adriàtic i Motorland) i, simplement, un 15è lloc (Misano-Adriàtic) i un 13è (Motorland), i per tant la suma de quatre mísers punts en les dues últimes carreres, millor pensar-s'ho dues vegades abans de córrer en 'mode Márquez'. "És cert, possiblement he acostumat la meva gent, els aficionats, els meus seguidors, a sortir sempre a guanyar, a totes, a donar el cent per cent i, quan arriba un moment com aquest, és a dir, davant el nostre primer 'match-ball', no s'entendria que no sortís des de l'inici a perseguir la victòria", ha començat dient l'ídol espanyol després d'aconseguir 'només' la quarta plaça a la graella de sortida de demà (07.00 hores) a Motegi. "Però he de confessar una cosa: ara ja pesa més el títol que guanyar i així ho hem d'entendre tots".

UN CAP DE SETMANA PLE DE PROBLEMES

Márquez està tenint un dels caps de setmana més agitats de la temporada. Divendres va tenir un accident espectacular, que va estar a punt de costar-li el títol, quan es va quedar sense el fre del davant quan esgotava, o intentava esgotar, una frenada a 250 quilòmetres per hora. Aquest dissabte, en el primer assaig de la jornada, un xivato s'ha disparat, s'ha il·luminat, a la taula de dades de la seva Honda RC213V i ell ("perquè així m'ho tenen dit") ha parat la moto i l'ha deixat en mans dels comissaris d'aquesta zona, que l'han acostat fins al seu 'box'. I, més tard, en l'última sessió d'assajos definitius, ha tornat a tenir un altre petit problema, que li ha arruïnat la seva primera volta de 'quali'. "Al final ha sigut impossible fer la volta perfecta. I aquí, a Motegi, o fas la volta perfecta o no aconsegueixes la ‘pole position’, impossible".
El líder del Mundial no sembla inquiet, tot i no haver aconseguit la volta perfecta, "perquè tinc ritme, estic amb ells, em veig capaç d'estar en la lluita, encara que, sí, hauria sigut fantàstic estar en primer línia, ja que aquest traçat, encara que sembli que té molts punts on avançar-nos, no en té tants, no, i sortir des del darrere dificultarà la marxa en les primeres voltes, on, per exemple, Dovizioso i la seva Ducati, amb més litres de gasolina que nosaltres (a Motegi el consum és molt elevat), ens pot complicar- la vida".

MÁRQUEZ ASSEGURA TENIR BON RITME

¿Per què se sent reconfortat Márquez tot i tenir tants problemes i sortir des del darrere? "Perquè el més important de cara a la carrera és tenir ritme. I en tinc. O el tinc al nivell dels millors i, molt especialment, a nivell de Jorge (Lorenzo), que és el que crec que té més bon ritme, malgrat que, mira, surt darrere meu. I, si tens ritme, pots lluitar per guanyar o pujar al podi, que no estaria gens malament per rematar el treball, diumenge que ve, a Austràlia".
Però, és clar, per poder aconseguir tot això, Márquez haurà de millorar allà on s'ha mostrat més feble, potser el seu únic defecte: les sortides. "Mira, demà ens aniria de meravella encertar-la i que, per una vegada, fos la millor sortida de la meva vida, però…". Però no sol ser així, no. I tocarà patir. Encara que el fill de Roser Alentà i Julià Márquez assegura que no està nerviós. "O molt poc". Entre altres raons "perquè es tracta, simplement, de la primera oportunitat de partit que tenim. No és l'última, com va passar l'any passat a València. Si no ho aconseguim aquí, en quedaran tres més. I tres són moltes. Per no posar-se nerviós. Ni jo, ni ningú".

CARRERA MOLT AJUSTADA

Això sí, Márquez reconeix que tant els responsables del seu equip com Emili Alzamora, el seu mànager, li recorden que "no és obligat guanyar aquí". Algú li apunta: "¿Ja t'han dit els teus que pensis, que siguis cerebral?, ¿t'ha dit el cap, Shuhei Nakamoto, com passar a Xest l'any passat, que pensis en el seu cor?". "No, no m'ho han dit perquè no és necessari i perquè, insisteixo, no és l'última oportunitat, com va passar a Xest. Aquí no s'acaba res, si de cas comencen les oportunitats de tancar el partit, el títol, amb èxit. I prou".
Una cosa també té clara el campió, que suma 292 punts: el títol no arribarà sol, no l'hi regalaran. Tot al contrari, sap que Dani Pedrosa (217), el seu company d'equip, encara té possibilitats matemàtiques de ser campió i, a més, vol ser, almenys, subcampió. I el mateix els passa als dos campioníssims de Yamaha, Valentino Rossi (214) i Jorge Lorenzo (202), que vénen d'un any irregular i ho poden arreglar en aquest esprint final. "Veig que aquí, al Japó, estem tots molt juntets, ficats en molt poques dècimes de segons tots, i això significa que qualsevol pot guanyar i qualsevol pot fallar. I a mi no m'agradaria fallar. No sé si guanyar, però fallar no".

SOMIANT AMB UNA BONA SORTIDA

L'estratègia de carrera és claríssima, cristal·lina, segons explica Márquez: "Si faig una bona sortida, aniré a darrere d'ells. Si faig una mala sortida, o regular, a remuntar. I, tant en un cas com en l'altre, quan em vegi allà, amb ells, i els vegi capaços de lluitar per guanyar, hauré de reflexionar. Si em veig amb ganes, si veig que tots els detalls que ens falten ara a la moto apareixen, que pot ser perquè, insisteixo, tenim ritme, potser intentaré lluitar per guanyar, com vol la meva gent. Però, repeteixo, demà pesarà més el títol que guanyar".
I, en aquest sentit, no l'obsessiona, "¡ni de bon tros!", la possibilitat d'igualar el rècord de 12 victòries en una mateixa temporada que posseeix l'australià Mick Doohan, que demà farà una volta a Motegi amb una de les seves Honda campiones, que trauran del museu que hi ha al costat del circuit. Al seu costat, al davant o al darrere, diuen que apareixerà el nord-americà Kevin Schwantz, un altre dels mítics campions de Suzuki, per estrenar la moto blava que, l'any que ve, pilotaran els catalans Aleix Espargaró i Maverick Viñales, que formaran l'equip oficial de la fàbrica japonesa de la S en el seu retorn al campionat del món.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada