dijous, 21 d’agost del 2014

El Prat, un aeroport de luxe

El Prat, un aeroport de luxe

Aena vol utilitzar l’increment de passatgers i de trànsit aeri per atreure marques de renom a les terminals de l'aeròdrom de Barcelona

Mari Carmen Gallego El Prat de Llobregat 20|08|2014
Via Empresa 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
L'espai World Duty Free Group a Barcelona.World Duty Free Group
LES CLAUS Els passatgers d'Àsia o Rússia són els que es gasten més diners, uns 52 euros
La T2 ha estrenat una zona de 'wellness' on es fan massatges i incorpora perruqueria
Les botigues de l'aeroport del Prat facturen uns 35 milions d'euros
Per conèixer les darreres novetats de les marques de renom i prestigi ja no caldrà anar a la cinquena avinguda de Nova York, als Camps Elisis de París o al passeig de Gràcia de Barcelona, sinó que ho podrem fer sense haver de sortir del mateix aeroport de la capital catalana.

Aena, l’ens que gestiona els aeroports, pretén aprofitar la recuperació del trànsit aeri i l’increment de passatgers per atreure marques de reconegut prestigi a la zona comercial de les seves terminals, un espai on els passatgers tenen poques coses a fer a més de passejar per les botigues mentre esperen els seus vols. Es previst que aquesta nova zona comercial de luxe pugui estar operativa per la temporada de Setmana Santa del pròxim any.

Per l’aeroport del Prat van passar l’any passat més de 35 milions de passatger i actualment hi opera un centenar de companyies. La presència d’un elevat volum de viatgers dóna garanties a les marques de possibles vendes, de les que Aena en treu un percentatge, un extrem que els gestors de l’aeroport volen aprofitar per aconseguir que s’instal·lin a Barcelona.

Un atractiu més“La millora de les zones comercials suposa un plus, un atractiu més de l’aeroport pels viatgers”, comenta la directora comercial de l’aeroport de Barcelona, Ruth Vilagrasa, que considera que “la millora de les zones comercials fan més atractives les terminals per als viatgers i són un servei més que sumen a l’aeroport”.

Coincidint amb el cinquè aniversari de la posada en marxa de la T1 de l’aeroport han acabat la meitat dels contractes de lloguer que s’havien signat amb els comerços ubicats a les instal·lacions. La direcció de l’aeroport ha mantingut diverses reunions amb responsables d’empreses interessats en mantenir la seva presència a la principal porta d’accés a Catalunya, com Desigual o Loewe, i d’altres que s’hi volen instal•lar, com Camper, Hugo Boss, Swatch, Muji o Tous.

El projecte passa per crear un espai reservat per marques de luxe que s’articularà al voltant d’una gran botiga multimarca d’articles de luxe, de 800 metres quadrats. Al voltant d’aquesta gran botiga funcionaran sis mes, amb gairebé 600 metres quadrats, que ampliaran l’oferta comercial de luxe del Prat.

Espai de relaxLa T1 compta actualment amb 122 espais comercials, una vintena més que fa dos anys, gràcies al projecte de millora que du a terme la direcció de l’aeroport. La superfície comercial de la T2, que l’any passat va sumar 11 milions de passatgers, també s’ha incrementat i ha sumat recentment noves marques, com les botigues de moda i complements Trucco u Aïta, la botiga d’esports Buff o la d’articles de viatge Item d’Ho.

“Una de les principals novetats en la millora de la zona comercial de la T2 és la posada en marxa d’un wellness, un espai on es fan tractaments com ara massatges, manicures o maquillatges, tot en poc temps perquè ho puguin aprofitar les persones que han d’agafar un avió”, explica la directora comercial del Prat.

Passatgers internacionalsEls passatgers d’Àsia i Rússia són els que més han augmentat a l’aeroport del Prat els darrers anys i també els que tenen un poder adquisitiu més elevat. Un passatger d’aquesta procedència que passa per l’aeroport es gasta un 51,8 euros a les botigues, davant els 6,3 que es deixa un passatgers nacional.

Les botigues de l’aeroport del Prat facturen uns 35 milions d’euros i la recuperació del trànsit aeri fa preveure un increment de passatgers, un fet que podria suposar un increment del 15% de la facturació de les botigues.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada