divendres, 20 de maig del 2016

Márquez demana prescindir del guardaespatlles a Mugello

Márquez demana prescindir del guardaespatlles a Mugello

"Confio en els 'tifosi' del motociclisme, no hem d'arribar a aquests extrems, estic tranquil i content", assenyala el català a l'arribar a Itàlia

Márquez demana prescindir del guardaespatlles a Mugello
CLAUDIO ONORATI
EL PERIODICO
EMILIO PÉREZ DE ROZAS / MUGELLO (enviat especial)
Dijous, 19 de maig del 2016 - 20:40 CEST
Marc Márquez (Honda) va arribar, dimecres passat al vespre, al petit aeroport de Bolonya i es va passar una bona estona “llarga, molt llarga, no em deixaven i jo, content”, firmant autògrafs, fent-se fotos i rebent felicitacions de seguidors italians. “Ningú em va dir, evidentment, que guanyés la carrera, però tot va ser molt agradable. És possible, sí, no ho nego, que alguns d'ells no sentissin les felicitacions que em donaven, però tothom va ser molt, molt, agradable”.

ENSURT AL DESPERTAR-SE


Però, l'endemà, és a dir, aquest matí mateix, quan ha sortit de la seva ‘motorhome’, de moment llogada perquè se n'està fent una d'impressionant, a mida de les seves necessitats i capritxos, s'ha trobat un enorme guardaespatlles a la porta de la seva vivenda amb rodes. “M'he quedat sorprès perquè, sí, estic acostumat a la seguretat de tots els circuits, i la de Mugello és molt bona, però no a un guardaespatlles personal. Però, bé, m'he acostat al box, m'ha seguit i allà m'han explicat la decisió de Dorna, organitzadors del campionat. Els he dit que no el necessito, en tinc prou amb la seguretat normal, la de tots els GP, la de tots els anys a Mugello. De debò, hem portat tot això massa lluny”.
Marc Márquez
PILOT D'HONDA

He quedat sorprès, no estic acostumat a un guardaespatlles personal. He dit a Dorna que no el necessito"


No ha quedat gaire clar si Dorna i els organitzadors italians li faran cas al bicampió mundial més jove de MotoGP, però sembla que sí. Quan un periodista espanyol ha preguntat a Márquez com es deia el guardaespatlles a qui ha deixat sense feina, Márquez ha contestat ràpidament, velocíssim: “José Luis Martínez”. José Luis és el seu simpatiquíssim amic personal, campió de motocròs, que l'acompanya a tot arreu, que s'entrena cada dia amb ell i que el segueix com la seva ombra. I, és clar, la resposta ha provocat immenses riallades entre els periodistes, fins i tot els italians.

LORENZO HO VEU BÉ


Mentre que Jorge Lorenzo (Yamaha), també amb protecció especial, acceptava, amb naturalitat, que “l'organització del campionat no vulgui sorpreses, ja que al pàdoc estem segurs, però a fora, no ho sé” i Dani Pedrosa argumentava que “no sobren mai, perquè a les xarxes socials es llegeixen amenaces poc gracioses”, Márquez insistia: “Tots hem de tornar a la normalitat o intentar-ho. Jo confio cegament en els nostres aficionats, en tots. L'esport de les motos no ha tingut mai aquesta mena d'aficionats perillosos, que busquen brega, ¡mai!, així que confio en el meu esport. Em sembla molt trist que algú pensi que pot passar alguna cosa. No, no vull ni pensar-ho. S'ha arribat a una situació extrema sense sentit. Ho hem dramatitzat i no n'hi ha per a tant, de debò”.

I ha arribat la pregunta que plana sobre el pàdoc des de fa mesos, des del primer Gran Premi de Qatar, quan Lorenzo va dir: “Tots sabem qui pot canviar la situació només dient tres paraules. Ho sabem, però, possiblement, com que no li interessa, aquestes paraules no es produiran”. El tricampió mallorquí de MotoGP es referia, és clar, a Valentino Rossi. ¿Tu, Marc, esperes que arribin aquestes paraules conciliadores? “No, no les espero, perquè no es produiran mai”, ha dit de manera ràpida i lacònica Márquez. Si ‘Vale’ no ha pronunciat aquestes paraules, ¿què ha dit l'ídol italià? Doncs això: “Aquesta seguretat especial també m'anirà bé a mi, perquè aquí, a l'interior del pàdoc de Mugello, hi ha tanta, tanta, gent que em costa una hora arribar del box a la meva ‘motorhome’”. I, sí, Rossi ha dit que els ‘tifosi’ no haurien d'exagerar aquest cap de setmana.


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada