Els quatre creadors de Canal Malaia, una plataforma per a contingut en català que es presenta avui, tenen molt clar el seu objectiu. ‘YouTube prioritza els vídeos amb moltes visites, que són els que s’han fet en llengües grans, perquè per si soles tenen capacitat d’arribar a un públic més ampli.’ Qui parla és la periodista Clàudia Rius, una de les veus rere el projecte. Arnau Rius i Bru Esteve són dues més, que també participen en la conversa, i la quarta és Juliana Canet, que ja s’ha fet un nom important en aquesta xarxa, com també a Instagram i Twitter.
Rius explica que l’algorisme de YouTube no afavoreix els qui creen continguts en català: com que no n’hi ha prou, la xarxa no genera recomanacions automàtiques per als consumidors, que s’acaben perdent en l’oceà de vídeos en les altres llengües. ‘Ja hi ha youtubers en català, però queden espargits i costa que els seus productes es relacionin entre ells.’ Per això ‘cal donar visibilitat a youtubers que estiguin relacionats perquè algú que mira vídeos en català pugui seguir-ho fent quan acabi de veure’n un.’ És la meta que s’ha marcat Canal Malaia.
Report diari sobre el coronavirus
Cada dia a les 22.00 podeu rebre al correu el resum dels fets més importants del dia relacionats amb la Covid-19 i informació addicional d'interès.