La Incorrecta són les germanes Júlia Planas (esquerra) i Valentina Planas (dreta).
‘Cada vegada que dius “tinc que” moren quinze filòlegs.’ La frase havia de servir per a publicitar un petit projecte d’assessorament lingüístic, però es va fer viral. I la Incorrecta en va anar fent més, de frases enginyoses, i va obrir comptes a les xarxes socials i va començar a tenir milers i milers de seguidors. Segurament, hi heu ensopegat en alguna publicació a la xarxa, o en la samarreta d’algú amb qui us heu encreuat pel carrer, o potser vosaltres mateixos els heu comprat una bossa que diu ‘M’agrades més que la ce trencada’ o heu participat en el filtre d’Instagram de fa uns dies, en què s’havien de corregir barbarismes i que va tenir un èxit aclaparador. Diuen que en faran més. La Incorrecta són dues germanes de Banyoles, Júlia Planas Costabella, dissenyadora gràfica, i Valentina Planas Costabella, filòloga i correctora i que entrevistem. Avui la Incorrecta és aquell projecte de serveis de correcció, disseny i comunicació que va néixer fa quatre anys, i també una botiga en línia amb un producte de quilòmetre zero i una finestra a les xarxes socials en què la llengua es tracta sense complexos ni perdre el sentit de l’humor, i amb molt d’èxit.
Vau néixer com un projecte d’assessorament lingüístic i la cosa s’ha anat fent grossa.
—Ha estat sorprenent. Sobretot, al principi. Ens pensàvem que havíem pagat publicitat a Facebook sense voler. Es va fer viral una frase i la gent ens demanava que en féssim bosses i samarretes. Al principi, va ser una cosa involuntària. Ara ja som més conscients que tenim una repercussió i que arribem a molta gent. Ara ho fem sabent que tot allò que diem és sotmès a judici o que es pot viralitzar de pressa.
Report diari sobre el coronavirus
Cada dia a les 22.00 podeu rebre al correu el resum dels fets més importants del dia relacionats amb la Covid-19 i informació addicional d'interès.