CORREDOR MEDITERRANI
Europa anuncia el corredor 5G català tot i els entrebancs del govern espanyol
El NacionalFoto: ACN
Barcelona. Dimarts, 16 de juny de 2020
2 minuts
La Comissió Europea ha anunciat avui l’aprovació del projecte
promogut per un consorci format per 21 entitats, empreses i centres
tecnològics de Catalunya, França i la resta de l’Estat per desenvolupar
un corredor transfronterer on poder dur a terme proves amb vehicles
autònoms i connectats. El 5GMed Corridor (corredor
5G del Mediterrani) provarà serveis de mobilitat connectada i
automatitzada i de comunicacions mòbils a l’autopista i el ferrocarril
entre Figueres i Perpinyà sobre una infraestructura de xarxa mòbil 5G
que oferirà serveis de connectivitat al llarg d’aquest corredor.
El conseller de Polítiques Digitals, Jordi Puigneró, ho ha celebrat a través de Twitter: "Gran notícia per a l’economia catalana. La Comissió Europea acaba d'anunciar que el corredor 5G del Mediterrani es posa en marxa! Catalunya està en disposició de liderar la mobilitat del futur!".
El corredor 5G del Mediterrani, el projecte de la Generalitat i Occitània que havia vetat el ministeri d'Afers Exteriors, vol ser un espai que discorre al llarg de l'autopista AP-7 i l'E-9 entre Catalunya i França per on puguin circular els vehicles del futur: cotxes autònoms i connectats, sense conductor, gràcies a la tecnologia mòbil 5G, pensat per als passatgers i per a les mercaderies. El govern espanyol es va oposar inicialment perquè el document que s'havia de signar no s'adequava al llenguatge jurídic i proposava modificacions com parlar de Catalunya com a regió o part signant i no com a país i que no es parli de ministeri ni de ministre sinó de departament i cap de departament. Posteriorment va negar aquesta informació.
Catalunya forma part d'un dels tres nous projectes aprovats juntament amb la zona dels Balcans i els Països Baixos amb Bèlgica. Els tres nous projectes transfronterers 5G dissenyaran, provaran i validaran els casos d’ús en l’àmbit de la mobilitat i el transport. Ampliaran la validació de funcions de mobilitat connectades i automatitzades a carreteres, trens, ports i rutes marítimes. Cada projecte proporcionarà una infraestructura de xarxa 5G que ofereix funcions de diversos serveis i multiaplicacions a diversos mitjans de transport, com ara cotxes, camions, trens o vaixells, així com una connectivitat millorada per als usuaris públics. El seu pressupost és de 41 milions d'euros, dels quals 31,1 milions d'euros són fons de la UE.
El conseller de Polítiques Digitals, Jordi Puigneró, ho ha celebrat a través de Twitter: "Gran notícia per a l’economia catalana. La Comissió Europea acaba d'anunciar que el corredor 5G del Mediterrani es posa en marxa! Catalunya està en disposició de liderar la mobilitat del futur!".
El corredor 5G del Mediterrani, el projecte de la Generalitat i Occitània que havia vetat el ministeri d'Afers Exteriors, vol ser un espai que discorre al llarg de l'autopista AP-7 i l'E-9 entre Catalunya i França per on puguin circular els vehicles del futur: cotxes autònoms i connectats, sense conductor, gràcies a la tecnologia mòbil 5G, pensat per als passatgers i per a les mercaderies. El govern espanyol es va oposar inicialment perquè el document que s'havia de signar no s'adequava al llenguatge jurídic i proposava modificacions com parlar de Catalunya com a regió o part signant i no com a país i que no es parli de ministeri ni de ministre sinó de departament i cap de departament. Posteriorment va negar aquesta informació.
Catalunya forma part d'un dels tres nous projectes aprovats juntament amb la zona dels Balcans i els Països Baixos amb Bèlgica. Els tres nous projectes transfronterers 5G dissenyaran, provaran i validaran els casos d’ús en l’àmbit de la mobilitat i el transport. Ampliaran la validació de funcions de mobilitat connectades i automatitzades a carreteres, trens, ports i rutes marítimes. Cada projecte proporcionarà una infraestructura de xarxa 5G que ofereix funcions de diversos serveis i multiaplicacions a diversos mitjans de transport, com ara cotxes, camions, trens o vaixells, així com una connectivitat millorada per als usuaris públics. El seu pressupost és de 41 milions d'euros, dels quals 31,1 milions d'euros són fons de la UE.
Corredor 5G mediterrani
El govern espanyol "nega rotundament" que hagi vetat el Corredor 5G del Mediterrani
Corredor 5G Mediterrani
Canadell critica el veto al corredor 5G: "És un nou fre al creixement econòmic català"
AFERS EXTERIORS
Què és el corredor 5G del Mediterrani?
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada