Custo Dalmau: "Nova York no és una ciutat colorista"
La firma catalana ultima els preparatius per a la desfilada en la 'fashion week' de Nova York
SARA ANDRADE / Barcelona
Dimecres, 3 de setembre del 2014 - 13.32 h
Només falta un dia perquè la Mercedes Benz Fashion Week New York doni el tret de sortida, en el que seran vuit dies de moda frenètics, del 4 a l'11 de setembre. Nova York és la primera ciutat que marca el calendari de les setmanes de la moda. Darrere seu hi aniran Madrid, Londres, Milà i ,París on els més prestigiosos dissenyadors del món presentaran les seves col·leccions. En la passarel·la de la ciutat americana representaran Espanya Custo Barcelona, Desigual i Roberto Etxeberria, que desfila per primera vegada a Nova York. En el costat oposat a Etxeberria hi ha Custo Barcelona, que capitanejada pel dissenyador Custo Dalmau, suma 18 anys desfilant en la setmana de la moda americana. Diumenge que ve dia, 7 de setembre, presentaran en exclusiva l'última col·lecció.
-¿Què presentareu aquest diumenge? ¿Serà semblant al que vam veure a Barcelona?
-El que vam fer a Barcelona és una prèvia de Nova York. Aquesta prèvia representa un 25% del que presentem ara. És una mica l'esperit, però la col·lecció de Nova York és més sofisticada.
-¿Ens podries avançar alguna cosa més?
-És una col·lecció que gira cap a la sofisticació i el refinament, que està basat en el caos i en la fusió colorista i de materials. Però sí, l'ànim és el de presentar una passarel·la molt colorista, molt gràfica, molt equilibrada, sofisticada i refinada.
-¿Quants canvis fareu?
-A Nova York presentarem entre 70 i 65 canvis, encara no ho sabem. Hi haurà uns 45 models nous.
-¿Com adapteu la col·lecció al públic de Nova York?
-Nova York no és una ciutat colorista. Potser és la passarel·la menys propícia per a la nostra identitat, estan molt més oberts al color París o Milà, però amb aquesta desfilada fa 18 anys que desfilem a Nova York. En aquest moment, ja estem consolidats, és el nostre lloc habitual. Sent molt tenaços hem aconseguit crear una base de seguidors que ja entenen el projecte. A poc a poc els novaiorquesos s'han convertit de digestió més fàcil pel que fa al color, i és el que està passant en les passarel·les en general.
-La proposta de Desigual s'acosta més al xou. ¿En el vostre cas com plantegeu la desfilada?
-Per nosaltres no és un xou, la passarel·la és un lloc de treball molt intens, és com un banc de proves per obrir la porta d'altres col·leccions. Per a nosaltres el més arriscat és un treball rigorós.
-¿Què fareu després de desfilar a Nova York?
-Després de Nova York desfilarem a Cali --Colòmbia--, a Panamà, Bogotà, la República Dominicana i crec que a Bombai. Presentarem la col·lecció que es presenta a Nova York, que és el lloc on sempre es presenta de manera oficial. A Barcelona hi fem una excepció, per dates i perquè som a casa.
-¿A quina mena de dona us dirigiu?
-És per a una dona individualista i que intenta fugir de les imposicions de la moda.
-¿La col·laboració amb Lild es tornarà a repetir?
-No, només és una col·laboració, no hi ha continuïtat. Això amb Lidl ha estat una anècdota, com hem fet col·laboracions amb Harley Davidson o per a Vueling. Se'ns va plantejar col·laborar en una cosa molt puntual, fer una col·lecció càpsula d'una moda molt funcional i bàsica per a una cadena de supermercats. La col·lecció ni es deia Custo Barcelona, tot i que estava feta per nosaltres.
-¿Com valoreu l'experiència?
-Va durar sis dies i l'experiència va ser molt bona. Era per a gent que vol una cosa molt funcional, per a persones que valoren el fàcil accés als productes, però que els agrada una moda bàsica.
Només falta un dia perquè la Mercedes Benz Fashion Week New York doni el tret de sortida, en el que seran vuit dies de moda frenètics, del 4 a l'11 de setembre. Nova York és la primera ciutat que marca el calendari de les setmanes de la moda. Darrere seu hi aniran Madrid, Londres, Milà i ,París on els més prestigiosos dissenyadors del món presentaran les seves col·leccions. En la passarel·la de la ciutat americana representaran Espanya Custo Barcelona, Desigual i Roberto Etxeberria, que desfila per primera vegada a Nova York. En el costat oposat a Etxeberria hi ha Custo Barcelona, que capitanejada pel dissenyador Custo Dalmau, suma 18 anys desfilant en la setmana de la moda americana. Diumenge que ve dia, 7 de setembre, presentaran en exclusiva l'última col·lecció.
-¿Què presentareu aquest diumenge? ¿Serà semblant al que vam veure a Barcelona?
-El que vam fer a Barcelona és una prèvia de Nova York. Aquesta prèvia representa un 25% del que presentem ara. És una mica l'esperit, però la col·lecció de Nova York és més sofisticada.
-¿Ens podries avançar alguna cosa més?
-És una col·lecció que gira cap a la sofisticació i el refinament, que està basat en el caos i en la fusió colorista i de materials. Però sí, l'ànim és el de presentar una passarel·la molt colorista, molt gràfica, molt equilibrada, sofisticada i refinada.
-¿Quants canvis fareu?
-A Nova York presentarem entre 70 i 65 canvis, encara no ho sabem. Hi haurà uns 45 models nous.
-¿Com adapteu la col·lecció al públic de Nova York?
-Nova York no és una ciutat colorista. Potser és la passarel·la menys propícia per a la nostra identitat, estan molt més oberts al color París o Milà, però amb aquesta desfilada fa 18 anys que desfilem a Nova York. En aquest moment, ja estem consolidats, és el nostre lloc habitual. Sent molt tenaços hem aconseguit crear una base de seguidors que ja entenen el projecte. A poc a poc els novaiorquesos s'han convertit de digestió més fàcil pel que fa al color, i és el que està passant en les passarel·les en general.
-La proposta de Desigual s'acosta més al xou. ¿En el vostre cas com plantegeu la desfilada?
-Per nosaltres no és un xou, la passarel·la és un lloc de treball molt intens, és com un banc de proves per obrir la porta d'altres col·leccions. Per a nosaltres el més arriscat és un treball rigorós.
-¿Què fareu després de desfilar a Nova York?
-Després de Nova York desfilarem a Cali --Colòmbia--, a Panamà, Bogotà, la República Dominicana i crec que a Bombai. Presentarem la col·lecció que es presenta a Nova York, que és el lloc on sempre es presenta de manera oficial. A Barcelona hi fem una excepció, per dates i perquè som a casa.
-¿A quina mena de dona us dirigiu?
-És per a una dona individualista i que intenta fugir de les imposicions de la moda.
-¿La col·laboració amb Lild es tornarà a repetir?
-No, només és una col·laboració, no hi ha continuïtat. Això amb Lidl ha estat una anècdota, com hem fet col·laboracions amb Harley Davidson o per a Vueling. Se'ns va plantejar col·laborar en una cosa molt puntual, fer una col·lecció càpsula d'una moda molt funcional i bàsica per a una cadena de supermercats. La col·lecció ni es deia Custo Barcelona, tot i que estava feta per nosaltres.
-¿Com valoreu l'experiència?
-Va durar sis dies i l'experiència va ser molt bona. Era per a gent que vol una cosa molt funcional, per a persones que valoren el fàcil accés als productes, però que els agrada una moda bàsica.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada