Royal Caribbean vol que Barcelona sigui la seva base principal al Mediterrani
"Obrir els comerços és la millor forma d'aprofitar els creuers", ha afirmat el president de la companyia, Adam Goldstein
    
    EFE Barcelona |
    
    
    
    
    
    
    
  
 La naviliera Royal Caribbean vol que Barcelona sigui la
 seva "base principal" al Mediterrani. Però  perquè sigui així, emplaça 
el port de Barcelona a continuar adaptant les seves  instal·lacions als 
vaixells "més nous i més grans" d'aquesta companyia. En una entrevista a
 l'agència Efe, el president d'aquesta corporació  internacional, Adam 
Goldstein, s'ha mostrat satisfet amb les  instal·lacions del port de 
Barcelona, on va atracar aquesta setmana  l''Oasis of the Seas', el 
creuer més gran del món. Goldstein ha afegit:  "Esperem que Barcelona 
sigui en el futur la nostra base principal al  Mediterrani".
 L'any que ve l''Allure of the Seas', amb capacitat  per allotjar 6.318 
passatgers i vaixell bessó a l''Oasis of the Seas',  ha elegit Barcelona
 com la seva base a l'Estat per fer una temporada  completa de creuers 
pel Mediterrani. Preguntat pels plans que  té per a Barcelona, ha 
assegurat que confia que "tindrà èxit" tant  l'estada de l''Oasi of the 
Seas' a Barcelona com la de l''Allure of the  Seas' el 2015, i ha afegit
 que si el port segueix donant suport a  l'arribada de creuers de gran 
format i creant la infraestructura  necessària per a això, "el futur és 
brillant perquè Barcelona sigui la  base principal dels nostres vaixells
 més grans" al Mediterrani.
 Royal Caribbean és el 
grup a què pertanyen companyies com l'homònima Royal Caribbean 
Internacional, Celebrity Cruises, Azamara Club Cruises, Pullmantur,  
Croiseres de France i Tui Cruises, una societat conjunta amb Tui.
 Goldstein, que aquesta setmana ha participat al congrés de creuers  
Seatrade Med a Barcelona, ha destacat l'impacte econòmic dels creuers  
per a aquesta ciutat i ha defensat que els comerços puguin obrir els  
dies festius.
 "La indústria de creuers té capacitat 
per  aportar activitat econòmica [a la ciutat] els set dies de la 
setmana.  Obrir els comerços és la millor forma d'aprofitar els creuers i
 de  maximitzar el nombre d'ocupacions que es podrien generar", ha 
opinat. Per això, Goldstein està "molt a favor" que hi hagi llibertat 
d'horaris  comercials, però "respectem la cultura i els gustos locals", 
ha  assegurat.
 Malgrat que Barcelona és actualment el
 principal  port de creuers del Mediterrani, Goldstein creu que la 
capital catalana  és "bastant lluny" de superar els ports de Miami 
(EUA).
 "Europa és extremament important per a 
nosaltres a la primavera, estiu  i tardor, però a l'hivern hem de 
desplaçar els vaixells a un altre  lloc. Potser podrem superar aquest 
obstacle a mesura que creixi  el mercat, però segueix sent un factor 
limitant avui dia", ha assegurat.
 Sobre el mercat 
espanyol, ha comentat que és un "mercat important" a  Europa al costat 
de l'italià i el francès, encara que el Regne Unit, els  Estats Units o 
la Xina continuen sent els mercats principals.
 
Respecte a l'aliança amb la companyia turca Global Ports Holding (GPH)  
per controlar la societat Creuers del Port, que explota cinc de les sis 
 terminals de creuers del port de Barcelona, ha evitat entrar en detalls
 i  revelar quant ha invertit Royal Caribbean i quin percentatge de la 
companyia controla.
 "Fa 15 anys ens vam adonar que, 
pel tipus de vaixell que  construíem, havíem de ser proactius i liderar 
les terminals necessàries  per acollir-los", ha afirmat.
 Sobre la pregunta de quines són les  àrees amb més potencial de 
creixement en el sector dels creuers, ha  comentat que els augments més 
importants es donen a l'Àsia i en  particular a la Xina.
 "L'estiu que ve tindrem en algun moment  fins a quatre vaixells de 
creuer operant des de quatre ciutats xineses",  ha explicat Goldstein.
 Respecte al futur dels creuers, ha  assegurat que continuaran fent-se 
vaixells fins i tot més grans que  l''Oasis' o l''Allure of the Seas', 
encara que segurament hi haurà un  "inusual període d'estabilitat" fins a
 passar a la següent classe  de vaixells.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada