Royal Caribbean vol que Barcelona sigui la seva base principal al Mediterrani
"Obrir els comerços és la millor forma d'aprofitar els creuers", ha afirmat el president de la companyia, Adam Goldstein
EFE Barcelona |
La naviliera Royal Caribbean vol que Barcelona sigui la
seva "base principal" al Mediterrani. Però perquè sigui així, emplaça
el port de Barcelona a continuar adaptant les seves instal·lacions als
vaixells "més nous i més grans" d'aquesta companyia. En una entrevista a
l'agència Efe, el president d'aquesta corporació internacional, Adam
Goldstein, s'ha mostrat satisfet amb les instal·lacions del port de
Barcelona, on va atracar aquesta setmana l''Oasis of the Seas', el
creuer més gran del món. Goldstein ha afegit: "Esperem que Barcelona
sigui en el futur la nostra base principal al Mediterrani".
L'any que ve l''Allure of the Seas', amb capacitat per allotjar 6.318
passatgers i vaixell bessó a l''Oasis of the Seas', ha elegit Barcelona
com la seva base a l'Estat per fer una temporada completa de creuers
pel Mediterrani. Preguntat pels plans que té per a Barcelona, ha
assegurat que confia que "tindrà èxit" tant l'estada de l''Oasi of the
Seas' a Barcelona com la de l''Allure of the Seas' el 2015, i ha afegit
que si el port segueix donant suport a l'arribada de creuers de gran
format i creant la infraestructura necessària per a això, "el futur és
brillant perquè Barcelona sigui la base principal dels nostres vaixells
més grans" al Mediterrani.
Royal Caribbean és el
grup a què pertanyen companyies com l'homònima Royal Caribbean
Internacional, Celebrity Cruises, Azamara Club Cruises, Pullmantur,
Croiseres de France i Tui Cruises, una societat conjunta amb Tui.
Goldstein, que aquesta setmana ha participat al congrés de creuers
Seatrade Med a Barcelona, ha destacat l'impacte econòmic dels creuers
per a aquesta ciutat i ha defensat que els comerços puguin obrir els
dies festius.
"La indústria de creuers té capacitat
per aportar activitat econòmica [a la ciutat] els set dies de la
setmana. Obrir els comerços és la millor forma d'aprofitar els creuers i
de maximitzar el nombre d'ocupacions que es podrien generar", ha
opinat. Per això, Goldstein està "molt a favor" que hi hagi llibertat
d'horaris comercials, però "respectem la cultura i els gustos locals",
ha assegurat.
Malgrat que Barcelona és actualment el
principal port de creuers del Mediterrani, Goldstein creu que la
capital catalana és "bastant lluny" de superar els ports de Miami
(EUA).
"Europa és extremament important per a
nosaltres a la primavera, estiu i tardor, però a l'hivern hem de
desplaçar els vaixells a un altre lloc. Potser podrem superar aquest
obstacle a mesura que creixi el mercat, però segueix sent un factor
limitant avui dia", ha assegurat.
Sobre el mercat
espanyol, ha comentat que és un "mercat important" a Europa al costat
de l'italià i el francès, encara que el Regne Unit, els Estats Units o
la Xina continuen sent els mercats principals.
Respecte a l'aliança amb la companyia turca Global Ports Holding (GPH)
per controlar la societat Creuers del Port, que explota cinc de les sis
terminals de creuers del port de Barcelona, ha evitat entrar en detalls
i revelar quant ha invertit Royal Caribbean i quin percentatge de la
companyia controla.
"Fa 15 anys ens vam adonar que,
pel tipus de vaixell que construíem, havíem de ser proactius i liderar
les terminals necessàries per acollir-los", ha afirmat.
Sobre la pregunta de quines són les àrees amb més potencial de
creixement en el sector dels creuers, ha comentat que els augments més
importants es donen a l'Àsia i en particular a la Xina.
"L'estiu que ve tindrem en algun moment fins a quatre vaixells de
creuer operant des de quatre ciutats xineses", ha explicat Goldstein.
Respecte al futur dels creuers, ha assegurat que continuaran fent-se
vaixells fins i tot més grans que l''Oasis' o l''Allure of the Seas',
encara que segurament hi haurà un "inusual període d'estabilitat" fins a
passar a la següent classe de vaixells.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada