Nou pas per desencallar la futura línia del TAV entre Perpinyà i Montpeller. Segons publiquen diferents mitjans francesos, el secretari d’Estat de Transports de l’Elisi, Alain Vidalies, ha donat llum verda al traçat de la infraestructura. Un tràmit dels que s’han d’acomplir, juntament amb la declaració d’utilitat pública, abans de poder desencallar les obres.El tram de l’alta velocitat que creua el Rosselló fa temps que s’arrossega. De fet, pocs quilòmetres després del túnel del Pertús, l’actual via del TAV mor i els combois han de passar obligatòriament per les vies convencionals. El projecte preveu aixecar 150 quilòmetres de via, que són els que separen Perpinyà de Montpeller, apta tant per a trens de passatgers com de mercaderies. S’estima que la inversió serà de 5.520 MEUR. Les vies tindran una amplada d’entre 100 i 120 metres i, fonamentalment, el traçat que l’estat francès ha validat respecta en gran majoria el del projecte existent fins ara (en concret, en un 70%).El Centre del Món, apartadaEntre Perpinyà i Montpeller, a més, s’ha previst que hi hagi dues noves estacions del TAV. Una, a Marsella i l’altra, a Béziers. Tot i això, però, la línia d’alta velocitat que ara l’estat francès ha tirat endavant deixa fora de la traça principal la ciutat de Perpinyà. I per extensió, també n’aparta l’estació del Centre del Món (construïda expressament per als combois del TAV).Si l’obra es desencalla, un cop estigui acabada, els trens que hagin de fer parada a la ciutat nord-catalana s’hauran de desviar obligatòriament per un ramal. Ara, això no passa. Això fa que hi hagi veus crítiques al territori, que segons publiquen diversos mitjans francesos, qüestionen que Perpinyà pugui quedar “oblidada”.Es calcula que un cop la línia del TAV entre Perpinyà i Montpeller sigui un fet (de moment, no hi ha data) el recorregut entre les dues ciutats es farà en 45 minuts. I pel què fa als viatges internacionals, és a dir els que enllacen Barcelona amb París, aquest trajecte es cobrirà en quatre hores i mitja.Ara, el següent tràmit que caldrà superar serà el de la declaració d’utilitat pública. Tot i això, però, segons indiquen els mitjans francesos, encara han de passar mesos perquè sigui un fet.
divendres, 5 de febrer del 2016
França aprova el traçat del TGV entre Perpinyà i Montpeller però aparta de la línia l’estació de Perpinyà
Nou pas per desencallar la futura línia del TAV entre Perpinyà i Montpeller. Segons publiquen diferents mitjans francesos, el secretari d’Estat de Transports de l’Elisi, Alain Vidalies, ha donat llum verda al traçat de la infraestructura. Un tràmit dels que s’han d’acomplir, juntament amb la declaració d’utilitat pública, abans de poder desencallar les obres.El tram de l’alta velocitat que creua el Rosselló fa temps que s’arrossega. De fet, pocs quilòmetres després del túnel del Pertús, l’actual via del TAV mor i els combois han de passar obligatòriament per les vies convencionals. El projecte preveu aixecar 150 quilòmetres de via, que són els que separen Perpinyà de Montpeller, apta tant per a trens de passatgers com de mercaderies. S’estima que la inversió serà de 5.520 MEUR. Les vies tindran una amplada d’entre 100 i 120 metres i, fonamentalment, el traçat que l’estat francès ha validat respecta en gran majoria el del projecte existent fins ara (en concret, en un 70%).El Centre del Món, apartadaEntre Perpinyà i Montpeller, a més, s’ha previst que hi hagi dues noves estacions del TAV. Una, a Marsella i l’altra, a Béziers. Tot i això, però, la línia d’alta velocitat que ara l’estat francès ha tirat endavant deixa fora de la traça principal la ciutat de Perpinyà. I per extensió, també n’aparta l’estació del Centre del Món (construïda expressament per als combois del TAV).Si l’obra es desencalla, un cop estigui acabada, els trens que hagin de fer parada a la ciutat nord-catalana s’hauran de desviar obligatòriament per un ramal. Ara, això no passa. Això fa que hi hagi veus crítiques al territori, que segons publiquen diversos mitjans francesos, qüestionen que Perpinyà pugui quedar “oblidada”.Es calcula que un cop la línia del TAV entre Perpinyà i Montpeller sigui un fet (de moment, no hi ha data) el recorregut entre les dues ciutats es farà en 45 minuts. I pel què fa als viatges internacionals, és a dir els que enllacen Barcelona amb París, aquest trajecte es cobrirà en quatre hores i mitja.Ara, el següent tràmit que caldrà superar serà el de la declaració d’utilitat pública. Tot i això, però, segons indiquen els mitjans francesos, encara han de passar mesos perquè sigui un fet.
Subscriure's a:
Comentaris del missatge (Atom)
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada