Opinió. 
31/12/2014 
Cervesa contra el cava
"La ruptura emocional que tants esquinçaments de vestidures provoca a Madrid, ara va i són ells mateixos els qui la racionalitzen comercialment"
   El brindis de la nit de Cap d'Any que faran els presentadors dels 
grups de comunicació Atresmedia i Mediaset no es farà amb cava, sinó amb
 cervesa. La iniciativa, que va començar el 2012, s'extén ara fins a la 
Televisió de Galícia. En total seran nou els canals privats de televisió
 espanyola que aquest any no brindaran amb cava, entre ells Antena3, la 
Sexta, Telecinco i Cuatro. Evidement qualsevol producte comercial té 
dret a fer publicitat en el mitjà que vulgui, com és el cas de la 
cervesa. Però un canvi d'aquesta mena es fa sempre sobre una certa 
demanda sociològica, i és en aquest punt on apareix el síntoma d'una 
certa animadversió espanyola contra el cava. Una animadversió que té 
flaire d'anticatalanisme implícit. La ruptura emocional que tants 
esquinçaments de vestidures provoca a Espanya, ara va i són ells 
mateixos els qui la racionalitzen comercialment. La sobirania política 
no acaba de rutllar, però la cultural ja ens la fan des de Madrid. I ja 
se sap que la cultura sempre precedeix la política. 
  
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada